Gezocht: ondernemende en verbindende voorzitter die politiek toegankelijk maakt

1 oktober 2017
Voor het mooiste stadsdeel van Nederland zoeken we een bevlogen wereldverbeteraar – of stadsdeelverbeteraar – die met een team van enthousiaste medebestuursleden het voortouw wil nemen in een nieuwe manier van politiek bedrijven.
Met mensen die in hun buurt, op hun school, met hun bedrijf, op hun werk, in hun vrije tijd, bij hun vereniging of op een andere manier West maken tot wat het is. Met hen de verbinding versterken, en samen op een open manier vorm geven aan de lokale politiek binnen het nieuwe politieke stelsel. Een stelsel waarin wellicht minder invloed via een raad of wethouder wordt uitgeoefend, en ontdekt moet worden hoe wij de stem van de bewoners kunnen laten gelden.
De PvdA staat daarbij voor een betrokken stad waar alle kinderen de beste kansen krijgen, iedereen erbij hoort en meedoet. Voor een sociale stad waar we omkijken naar elkaar en iedereen zich thuisvoelt, en iedereen een woning kan vinden binnen zijn budget. Daar zet je je als voorzitter van PvdA Amsterdam West voor in.
In Amsterdam West heeft de PvdA 700 zeer diverse, en betrokken, leden. Van jong tot oud, van professor tot bouwvakker, betrekken we leden en niet-leden om op een leuke manier (politiek) actief te zijn. Heb jij de ideeën en motivatie om de Amsterdammers in west te betrekken bij politiek op een leuke en zinvolle manier? En heb je 8 tot 10 uur in de week tijd? Dan spreken wij je graag!
Meer informatie over het bestuur en de functie lees je hieronder, net als hoe je kan solliciteren.
Over het bestuur en de functie
Het huidige bestuur bestaat uit 9 leden. Elk van hen is verantwoordelijk voor een deel van het werk van het bestuur. De voorzitter van het bestuur wordt door de algemene ledenvergadering voor twee jaar gekozen.
Het bestuur zorgt voor een sterke vereniging waarin in leden op een leuke aantrekkelijke manier politiek actief kunnen zijn. Ze benutten de kwaliteiten van de leden en bieden leden mogelijkheden om hun betrokkenheid en kennis te gebruiken voor een betere stad. Als bestuur volg je de fractie in de bestuurscommissie en geef je hen gevraagd en ongevraagd advies. Je signaleert en agendeert relevante onderwerpen en betrekt bewoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties bij de PvdA en de politiek.
Als voorzitter ben je het aanspreekpunt en natuurlijk eindverantwoordelijk voor de afdeling. Werkplannen maken, leiding geven, motiveren en enthousiasmeren hoort daar allemaal bij. Ook werk je nauw samen met andere afdelingen binnen de PvdA Amsterdam. Pas jij in dit plaatje? Stuur dan voor 16 oktober een motivatiebrief en CV aan de selectiecommissie via west.amsterdam@pvda.nl. Bij vragen kun je contact opnemen met Jeltje Dijkstra op 06-23902036.

Reacties zijn gesloten.