Door op 20 september 2013

Kandidaat-lijsttrekker Jeroen van Berkel

Partijgenoten! Kameraden! Bewoners van West!

De komende gemeenteraadsverkiezingen beloven voor ons heel spannende verkiezingen te worden. We zullen van deur tot deur, van winkel tot winkel, van school tot school en van bewonerscommissie tot burenplatform gaan om de kiezers te overtuigen dat de PvdA de beste keuze voor West is.
Daar moeten wij nu mee beginnen. En ik wil daarbij graag uw lijsttrekker zijn. Ik kan hier kort zijn over wat mijn idealen zijn: dat zijn de uwe. Ik hoef op deze plek niet uitgebreid te schrijven wat ik allemaal wil: dat gaan we wat mij betreft als leden samen met de bewoners van West bepalen.

Ik wil u een plan voorleggen hoe we West nog beter maken. Nog mooier. Nog veiliger. Want veel gaat goed, maar veel kan beter! En waarom we de gemeenteraadsverkiezingen 2014 kunnen winnen, en met een grote fractie aan kunnen treden. En een grote fractie is belangrijk in de raad, maar is ook belangrijk buiten de raad. Hoe meer fractieleden we hebben, hoe meer buurtbijeenkomsten we bij kunnen wonen, hoe meer organisaties we kunnen bezoeken, hoe meer gesprekken we kunnen voeren met bewoners en ondernemers des te beter, mooier en veiliger kunnen we West maken.

Mijn voorstel is om de komende twee maanden per buurt een buurtactieprogramma te gaan opstellen. Dat wordt het belangrijkste onderdeel van ons verkiezingsprogramma. Door met bewoners, ondernemers, scholen, welzijnsorganisaties en wijkagenten het gesprek aan te gaan over wat zij belangrijk vinden in hun buurt:
Welke pleinen moeten nog opgeknapt worden? Waar ontbreken voorzieningen? Is er overlast en van wie? Van huisvuil of hangjongeren? Zijn er onveilige plekken?
Maar ook: welke goede ideeën zijn er? Waar willen de bewoners elkaar beter leren kennen? In welke park willen we fitnessapparatuur? Of BBQ-voorzieningen?
En dat gaan we uitvoeren. Die problemen gaan we oplossen en de ideeën gaan we uitwerken. Dat gaan we dus gewoon doen. Aan de slag. En met dat buurtactieprogramma gaan we in de campagne de deuren langs en de pleinen op om te vertellen dat we dat gaan doen in West.
Om dit te bereiken heeft u vast ideeën. Ik zou u daarom graag willen leren kennen en hoop dat u (alle ruim 800 leden in West!!) mij belt of een mail stuurt. Dan kunt u vragen aan mij stellen en hoop ik uw ideeën en wensen voor West te horen, zodat we daar samen aan kunnen gaan werken.
Ik reken op uw stem, dan kunnen we aan de slag!

Met hartelijke groet,
Jeroen van Berkel

Even voorstellen
Mijn naam is Jeroen van Berkel, ben 43 jaar, heb een prachtige vriendin en twee lieve dochters. Wij wonen al 12jaar in Bos en Lommer en willen daar nog vele jaren blijven. Sinds 1998 ben ik werkzaam voor de idealen van de PvdA: eerst in de Tweede Kamer voor Khadija Arib en Annet van der Hoek. Daarna ben ik op de Stopera gaan werken eerst voor Rob Oudkerk en vier jaar voor Ahmed Aboutaleb, ook in Den Haag waar hij staatssecretaris werd. Na twee campagnes (de EU-2009 en de gemeenteraadsverkiezingen voor Lodewijk Asscher) en een kort uitstapje om bij te leren, werk ik nu als politiek assistent voor Jet Bussemaker.
Mijn bestuurlijke en politieke ervaring wil ik nu inzetten voor stadsdeel West.

Bel of mail mij om kennis te maken en uw wensen voor de buurt te bespreken:

Jeroen van Berkel
Admiraal de Ruijterweg 438 hs
1055 NE Amsterdam
20130924-194428-4928 x 3264-7

Waar ben je naar op zoek?