Door Carolien de Heer op 11 december 2013

Boodschappenbus rijdt nog even door!

Dankzij een amendement van de PvdA, SP en Groen Links zal de 92 jarige mevrouw Leny Zending uit Bos en Lommer gebruik blijven maken van de boodschappenbus. In ieder geval tot er een gelijkwaardig alternatief is dat op instemming kan rekenen van mevrouw Zending en de andere gebruikers.

De boodschappenbus in Bos en Lommer haalt iedere week 12 ouderen op om hen naar de supermarkt te rijden en te helpen met boodschappen doen. Begin november berichtte Het Parool en AT5 dat deze laatste boodschappenbus in Amsterdam na 25 jaar stopt met rijden. De PvdA was en is het daar niet mee eens. De boodschappenbus is namelijk ook een belangrijk middel om eenzaamheid te bestrijden. Voor veel van de deelnemers is de boodschappenbus het enige uitje in de week. Zoals ik al eerder in een weblog heb geschreven, is eenzaamheid één van de grootste stille problemen dat we met prioriteit moeten aanpakken. Het rigoureus wegbezuinigen van de boodschappenbus zou dus een zeer slecht signaal zijn.

Door het voorstel van de PvdA, SP en Groen Links kan de 92 jarige mevrouw Leny Zending voorlopig dus nog even samen met andere ouderen uit Bos en Lommer met de boodschappenbus mee!

Carolien de Heer
Duo-raadslid PvdA Amsterdam West
Kandidaat raadslid PvdA Amsterdam (9)

Carolien de Heer

Carolien de Heer is duo-raadslid en eerste woordvoerder welzijn en armoedebestrijding. Binnen de fractie is zij contactpersoon voor Bos en Lommer.

Meer over Carolien de Heer

Waar ben je naar op zoek?