ALV en campagnebijeenkomst PvdA Amsterdam-West op 4 maart

26 februari 2021

Het zijn spannende tijden: de verkiezingen voor de Tweede Kamer komen eraan!

Dat laat ook onze afdeling niet onberoerd, want ook wij zijn bezig met de campagne. Met helaas weinig direct contact met de kiezer, vanwege…u weet wel.

Maar we gaan er tegenaan: met stroopwafels in verpleeghuis De Klinker, met folders in de brievenbussen én met een bijzondere Algemene Ledenvergadering op donderdag 4 maart.

Met liefst twee bijzondere gasten. Allereerst Bas Bijlsma, wonend in ‘ons’ stadsdeel, en kandidaat voor de Tweede Kamer.

Bas wil met zijn campagne aandacht vragen voor internationale  solidariteit, mensenrechten, eerlijkere handel en vrede & veiligheid. En hoe digitalisering en algoritmes kloven in de samenleving verdiepen en hoe we daar tegen op moeten treden. Op 4 maart gaat hij graag met jullie in gesprek over waarom dit belangrijk is, hoe het ook Amsterdammers raakt en wat we kunnen doen om Nederland én de wereld eerlijker te maken. Bas doet dat graag in samenspraak met onze afdeling en andere belangstellenden. Op interactieve wijze nemen we met Bas de situatie in de wereld én in Nederland door.

Onze tweede gast is Fatihya Abdi, ook kandidaat voor de Tweede Kamer, en ook woonachtig in West. Zij doet graag mee met de discussie en ook zij geeft haar ongezouten mening over de weg naar een gelijkere en inclusievere samenleving en over het vertrouwen in de politiek. Kortom: een pittige discussie!

Om 20 uur beginnen we, op 4 maart, met een half uur voor onze leden. Dan behandelen wij ons jaarverslag over 2020, en de jaarrekening van vorig jaar.

En: we heten een nieuw lid in ons afdelingsbestuur welkom. Mehdia El Yaakoubi, sinds enkele maanden al meedraaiend in ons afdelingsbestuur. Wij zijn hartstikke blij dat zij ons komt versterken. Op 4 maart wordt zij geïnstalleerd.

Om 20.30 uur starten wij ons gesprek met Fathiya en Bas. Wees welkom!
Deelnemen kan via deze Teams link.

In de tussentijd kun je Bas alvast volgen op TwitterInstagram of LinkedIn. De PvdA Amsterdam introduceerde Bas recent al met een interview op de website dat je hier kan lezen.
Ook Fatiyha is te volgen op Twitter, Instagram en LinkedIn.

Met vriendelijke groet,

Het bestuur van de PvdA AmsterdamWest