Bijeenkomst 30 september: Met Carolien de Heer in de Kolenkitbuurt

23 september 2021

Carolien de Heer is alweer (bijna) een jaar lid van het Dagelijks Bestuur van Stadsdeel West.  Een van haar vele taken is de integrale aanpak van de Kolenkitbuurt Noord en Midden.

Op donderdag 30 september is zij te gast bij de afdeling en daar zijn wij natuurlijk blij mee! Ze zal vooral ingaan op de problemen én de oplossingen voor de Kolenkitbuurt.

De Kolenkitbuurt is een mooie wijk, maar ook een buurt die problemen heeft gekend en nog. Denk maar aan de documentaires die Felix Rottenberg gemaakt heeft over de Akbarstraat, een van de straten in dit deel van Amsterdam West.

Een deel van de Kolenkitbuurt is al vernieuwd. De Kolenkit Noord en een deel van het midden nog niet. Het stadsdeel heeft gekozen voor een integrale aanpak van dit deel van de Kolenkitbuurt: de aanpak en het behoud van betaalbare woningen, het verbeteren van de openbare ruimte én het bevorderen van de samenhang in de buurt, o.a. door ontmoetingsplekken te maken.

Genoeg stof om over te praten dus!

Datum: donderdag 30 september
Tijdstip: 20 uur