Buurtbivak in West

28 augustus 2019

Van dinsdag 24 tot en met vrijdag 27 september Buurtbivak in West
met een veelheid aan activiteiten: leerzame werkbezoeken, optredens, wandelingen door unieke stukjes Amsterdam, debatten, informatie over actuele onderwerpen als energietransitie en ontmoetingen met anders- en gelijkdenkenden.

Dinsdag 24 september vanaf 15.00 uur:
 Werkbezoek Bellamy Buurtmuseum en sociaal/cultureel trefpunt voor de buurt, Bellamystraat 376-378, met daaropvolgend onder leiding van Marjan Borsjes een wandeling door dit bijzondere deel van Amsterdam waar polderhuisjes leunen tegen industrieel erfgoed met op steenworp afstand de populaire Hallen in de voormalige tramremise. Rond 17.00 uur sluiten we af met een borrel in café Belle Ami, hoek Bellamystraat/Kostverlorenkade. Namens de gemeenteraadsfractie zijn Carolien de Heer en Nenita la Rose aanwezig.

Woensdag 25 september vanaf 14.30 uur: Werkbezoek WG Kunst, Marius Bouwdijk Bastiaansestraat 28, waar tevens kunsteducatie voor basisscholen wordt gegeven, en bezichtiging van een prachtige tentoonstelling van het werk van de gelauwerde kinderboekenillustrator Wim Hofman. Vanaf 16 uur gaan we onder professionele leiding van Hans de Vries wandelen over het unieke WG-terrein. In WG-café, naast WG Kunst, drinken we  om ongeveer 17.00 uur een drankje.

Donderdag 26 september vanaf 15.00 uur: Ontmoeting met Brede School Kinkerbuurt en optreden van een klas in Buurtsalon Jeltje, Eerste Helmersstraat 106. Directeur Reineke Schoufour vertelt over het concept van de school. We gaan in gesprek met haar en de ouders. Zora Duvnjak, gekozen in de raadscommissie voor stadsdeel West, zal namens de PvdA aanwezig zijn.

Donderdag 26 september vanaf 20.00 uur: Presentatie van en debat over de plannen van Ketelhuis WG, een initiatief voor energietransitie van bewoners van het WG-terrein, in Buurtsalon Jeltje. Rolf Steenwinkel en Bouwe Olij, directeur en voorzitter van Energie Amsterdam  en Hendrik Jan Biemond, woordvoerder Energie PvdA-fractie in de gemeenteraad reageren en gaan in debat. Gespreksleider Bas Torenvliet zal ruimschoots de gelegenheid bieden voor inbreng uit de zaal.

Vrijdag 27 september 10.30 tot 11.30 uur: Koffiebezoek aan verzorg- en verpleeghuis De Klinker, Borgerstraat 45, samen met onze PvdA stadsdeelbestuurder Jeroen van Berkel. We gaan in gesprek met de bewoners.

Vrijdag 27 september vanaf 20.00 uur: ALV West en Woondebat onder leiding van afdelingsvoorzitter Hans Weevers in Buurtsalon Jeltje. PvdA-stadsdeelbestuurder Jeroen van Berkel vertelt over wat er speelt in zijn werkgebied. Na een korte afwikkeling van noodzakelijke ledenzaken als afscheid en kennismaking opvolgende commissieleden en verlenging bestuurssecretaris in haar functie zal Fred Van der Vlist namens het spreekuur Wonen in West prangende kwesties in de woonpraktijk aan de orde stellen en de PvdA aanspreken op haar verantwoordelijkheden. Namens de gemeenteraadsfractie zullen Sofyan Mbark (woordvoerder Wonen) en Tom Leenders (duoraadslid voor Wonen) act de presence geven.

Reserveer ruimte in je agenda, neem mee wie belangstelling heeft en zeg het voort!

Waar ben je naar op zoek?