13 november 2013

Concept-kandidatenlijst PvdA Amsterdam West

PvdA Amsterdam West presenteert de kandidaten die worden voorgedragen voor de bestuurscommissie in West in 2014. Op 27 november besluit de ledenvergadering over de definitieve lijst. Dan wordt ook een verkiezingsprogramma vastgesteld, waarin wordt beschreven hoe de PvdA met bewoners en ondernemers in West wil gaan samenwerken voor een sterke en sociale toekomst van het stadsdeel.

“Een sterke, diverse en veelbelovende groep mensen die vanuit de nieuwe bestuurscommissie met enthousiasme willen gaan samenwerken met de inwoners, ondernemers en organisaties in West”, zegt afdelingsvoorzitter Herman Wiersema. “Op 27 november spreken de PvdA-leden in West zich uit over de lijst, en daarna gaan we met onze lijsttrekker Jeroen van Berkel en alle leden hard aan de slag richting de verkiezingen in maart 2014.”

Lees het verslag van de kandidaatstellingscommissie (PDF).

1. Jeroen van Berkel (44, Bos en Lommer)

Gekozen door ALV op 24 oktober na ledenraadpleging

2. Anne Janssen (35, De Baarsjes)
Heeft brede – ook interculturele – ervaring, een duidelijke agenda en is in staat om verschillende partijen te beïnvloeden en verbinden, combineert ervaring uit het bedrijfsleven met de politiek, kan goed verwoorden wat het grote verhaal van de PvdA betekent voor het praktische werk in een bestuurscommissie. Anne werkt als adviseur stakeholder relations bij Nuon/Vattenfall.

3. Floris Vels (42, Oud-West)
Is een stabiele kracht, brengt brede ervaring en bewezen prestaties op stadsdeelniveau met zich mee. Durft besluiten te nemen. Een generalist met kien oog voor hoe het team functioneert.  Floris werkt als kabinetschef bij de gemeente Haarlemmermeer en maakt deel uit van de huidige fractie in West.

4. Iman Akel (42, Bos en Lommer)
Is sterk geworteld in de buurt en een volksvertegenwoordiger puur sang. Ze heeft ervaring op het sociale domein; haar professionele ervaring is ook voor het werk in de bestuurscommissie relevant. Koppelt netwerk centrale stad aan het werk voor de bestuurscommissie. Iman werkt als aansluitmedewerker bij Bureau Jeugdzorg Amsterdam en maakt momenteel deel uit van de gemeenteraadsfractie.

5. Sander Schaap (29, Bos en Lommer)
Is een gedreven, energieke kandidaat. Hij heeft een breed netwerk en veel ervaring op allerlei plekken  binnen onze partij. Hij heeft een duidelijke motivatie om juist voor de bestuurscommissie actief te worden – van achter de schermen nu de straat op. Sander werkt op het PvdA Partijbureau als teamleider van het team ‘inhoud’.

6. Onika Pinkus (41, De Baarsjes)
Heeft veel politieke ervaring achter de schermen, landelijk en op stadsdeelniveau. Ze heeft gewerkt op thema’s die voor de bestuurscommissie van belang zijn – ouderen en eenzaamheid, basisonderwijs – en is in staat dit te verbinden met het praktische werk in de commissie. Duidelijke ideeën over de rol van de bestuurscommissie en haar bijdrage daaraan. Onika werkt als adviseur public affairs bij de PO-Raad.

7. Martijn de Keizer (37, De Baarsjes)
Is zeer gedreven voor de buurt en in staat dat te verbinden met het politieke. Eerdere ervaring in de Baarsjes als fractievoorzitter. Martijn gelooft sterk in de buurt- en mensgerichte aanpak van de bestuurscommissies. Martijn is directiesecretaris bij de Nederlandse Zorgautoriteit.

8. Bibi Fadlalla (35, Westerpark)
Is een “verhalenvangster”, ze heeft een scherp oog en oor voor de verhalen van individuen en hun maatschappelijke positie en strijd. Ze is sterk gedreven door idealen. Haar journalistieke ervaring en haar werk voor het ombudsteam is interessant voor de fractie. Bibi werkt als freelance journalist en programmamaker voor oa. de NTR.

9. Jasper Etten (48, Bos en Lommer)
Is een solide kracht in de huidige fractie in West en brengt veel kennis in van het fysieke domein (openbare ruimte en stedelijke ontwikkeling). Hij is empathisch en integer en heeft een enorme inzet voor het stadsdeel. Jasper heeft een eigen adviesbureau op het gebied van de architectuur.

10. Mustafa Sahin (33, Bos en Lommer)
Brengt vanuit het werk voor een ROC in Noord-Holland kennis van de wereld van jongeren mee. Mustafa is docent economie en logistiek en hij zet zich in voor meer kwaliteit in het onderwijs. Hij is gedreven vanuit zijn eigen ervaringen in de buurt, waar hij zich ook nu al voor inzet.

11. Paul Koek (51, Westerpark)
Is een gedreven vakbondsman met een rood hart. Paul heeft een duidelijke agenda en wil vooral bijdragen aan het oplossen van (jeugd)werkloosheid in ons stadsdeel. Paul heeft een brede ervaring in buurt- en opbouwwerk en werkt als zelfstandig ondernemer (oa. begeleiding bij reorganisaties en ontslag).

12. Gijs Roodbeen (29, De Baarsjes)
Is een sportieve teamspeler. Hij kijkt als ondernemer naar West en naar het werk van de bestuurscommissie. Gijs is iemand die kansen ziet en oog en gevoel heeft voor de diversiteit in het stadsdeel. Gijs heeft European Studies gestudeerd met een minor in Islam en heeft een eigen tassenmerk opgezet.