21 maart 2014

Dank aan West-bewoners voor steun, nu samen aan de slag

De officiële uitslag van de verkiezingen voor de bestuurscommissie is binnen: bijna een op de vijf bewoners van West heeft ons het vertrouwen gegeven om de komende jaren samen te werken aan een sterker en socialer stadsdeel. Daar zijn we dankbaar voor, en onze drie gekozen fractieleden Jeroen, Anne en Floris gaan keihard aan de slag. We feliciteren D66, SP en de Piratenpartij met hun behaalde winst.

De uitslag is de afronding van een bijzondere campagneperiode, waarin we met veel energie en overtuiging de buurten van West zijn ingetrokken. Met meer dan 13.000 mensen hebben we persoonlijk contact gehad: over onze buurtplannen, onze resultaten van de afgelopen jaren en om ze te overtuigen van het uitbrengen van hun stem. We deelden tienduizenden magazines en flyers uit, en verrasten duizenden mensen met een roos. Dat deden we gezamenlijk met het campagneteam van PvdA Amsterdam.

Onze trots op West is er nog extra door gegroeid, en de noodzaak om te blijven werken aan de problemen die er zijn, is dubbel en dwars bevestigd. Het grote verlies dat we hebben geleden (bijna een kwart minder kiezers in West, en 37 procent over de hele stad) doet niets af aan die inspiratie en ambitie.

Kiezers in West: heel veel dank!
En aan alle vrijwilligers, leden, kandidaten en andere buurtbewoners die ons hebben geholpen: jullie zijn geweldig! We zijn met elkaar verbonden door de idealen van onze partij, jullie bevlogenheid en persoonlijke inzet. Dit geeft ons enorm veel kracht.

Op woensdagavond 2 april is de algemene ledenvergadering, waarin we terugblikken op de verkiezingen en de uitslag. Ook bespreken we dan de voortgang van de besprekingen met de andere partijen in de bestuurscommissie over de ambities voor de komende vier jaren. Alle leden zijn van harte welkom bij deze vergadering, die om 20.00 uur begint (inloop 19.30 uur) in het PvdA-pand aan het Mercatorplein (Hoofdweg 300). We nemen die avond ook afscheid van de scheidende fractieleden en de dagelijks bestuurders Martien Kuitenbrouwer en Godfried Lambriex. De agenda vindt u begin volgende week op onze website amsterdamwest.pvda.nl.

Hartelijke, rode groeten,
Namens afdelingsbestuur en kandidaten,