Een avond met Marjolein Moorman in West

14 juni 2021

Op woensdagavond 9 juni organiseerde de afdeling van de PvdA in West een bijeenkomst met Marjolein Moorman, politiek leider van de PvdA in Amsterdam én wethouder onderwijs. De avond stond in het teken van de komende verkiezingen voor de gemeenteraad en de stadsdeelcommissies, in maart 2022.

We hadden deze avond speciaal georganiseerd voor onze ‘nieuwe actievelingen’. Degenen die ons hartstikke goed hebben geholpen met het flyeren in de campagne van maart van dit jaar.

Alle nieuwkomers (waaronder ook mensen die langer lid zijn of waren en opnieuw meedoen) gaven aan wat in hun ogen de belangrijkste zaken zijn voor de komende jaren, met het oog op het komende verkiezingsprogramma. Onderwijs, wonen, leefbaarheid in de stad – denk daarbij aan het toerisme en veiligheid in het verkeer – en vele andere onderwerpen werden besproken.

Marjolein gaf haar reactie en dat leidde natuurlijk tot discussie. Hartstikke goed! Marjolein zei dat het herstellen van de samenhang in de stad (‘cohesie’) en vooral ook het werken aan kansengelijkheid voor iedereen – en op alle terreinen – de belangrijkste uitgangspunten zijn. Eén aanwezige zei dat hij van haar verhaal ‘kippenvel’ kreeg. Een mooier compliment is nauwelijks denkbaar.

Niet voor niets is Marjolein beoogd lijsstrekker voor de PvdA voor volgend jaar.

En ja, na afloop kregen wij natuurlijk het verzoek om dit soort gesprekken/discussies vaker te organiseren. Dat gaan we doen!