Door op 25 oktober 2013

Jeroen van Berkel gekozen tot lijsttrekker PvdA West

Jeroen van Berkel is donderdagavond 24 oktober 2013 benoemd tot lijsttrekker voor PvdA West. Hij kreeg de meest steun en wordt de lijsttrekker voor de verkiezingen op 19 maart 2014. De afgelopen weken konden leden van PvdA Amsterdam West stemmen op drie kandidaten voor het lijsttrekkerschap. De uitslag van de ledenraadpleging werd donderdagavond tijdens de Algemene Ledenvergadering van de afdeling bekend gemaakt.

Jeroen van Berkel is de winnaar van een zeer spannende strijd voor het lijsttrekkerschap. Aan de lijsttrekkersverkiezing deden drie kandidaten mee. Jasper Etten, Jeroen van Berkel en Floris Vels hebben zich de voorgaande weken op drie bijeenkomsten gepresenteerd aan de leden. Leden van PvdA West konden tussen 13 oktober en dinsdag 22 oktober hun stem uitbrengen op hun favoriete kandidaat. Een adviescommissie werkt momenteel aan de kandidatenlijst, de definitieve lijst wordt gepresenteerd tijdens de ALV op 27 november.

Jeroen van Berkel is blij met zijn overwinning: “De afgelopen weken hebben we, net als de afgelopen jaren, veel gesprekken met de PvdA leden en bewoners van West gevoerd. Vanaf nu gaan we verder van deur tot deur in gesprek met bewoners, ondernemers en organisaties om samen de grote energie die er is om te zetten in daden. En waar we nodig zijn, staan we er.”

De PvdA West bereidt zich met de nieuwe lijsttrekker voor op een nieuwe periode, die start op 19 maart 2014 met de verkiezing voor de bestuurscommissies. Het stadsdeelbestuur van Amsterdam West bestaat straks uit 15 bestuurscommissieleden, waaruit drie dagelijks bestuurders worden gekozen. Ze zullen samenwerken met alle bewoners, ondernemers en andere partijen in West.