Door Privé: Jeltje Dijkstra op 2 december 2013

Kandidaten en programma voor gemeenteraadsverkiezing 2014

Afgelopen week stemden de leden van PvdA West in met het verkiezingsprogramma, dat uitgaat van vijf concrete ambities voor het stadsdeel. Ook is de kandidatenlijst voor de nieuwe bestuurscommissie vastgesteld: de verkozen lijsttrekker Jeroen van Berkel voert de lijst van in totaal twaalf mensen aan.

Vijf concrete ambities

In het verkiezingsprogramma staan de ambities voor het stadsdeel centraal, met veel aandacht voor de samenwerking met de bewoners. Met concrete voorstellen wil de PvdA aan de slag met vijf ambities: veiligheid in de buurt, een aanvalsplan tegen jeugdwerkloosheid, huizen voor starters en doorstromers, kans voor alle kinderen en minder eenzame Amsterdammers.

Kandidaten

De kandidatenlijst is een combinatie van ervaren PvdA’ers in de stadsdeelpolitiek en nieuwe gezichten. De groep van 12 kandidaten is divers, qua leeftijd, achtergrond en vertegenwoordigen diverse buurten uit West. De huidige stadsdeelvoorzitter Martien Kuitenbrouwer, dagelijks bestuurder Godfried Lambriex en fractievoorzitter Erik de Groot geven als lijstduwers hun steun aan de nieuwe groep mensen voor de periode vanaf maart 2014. De volledige lijst is onderaan dit bericht terug te lezen.

De buurten in

De PvdA gaat regelmatig de buurten van West in om te praten met bewoners en ondernemers. Zaterdag 30 november waren de kandidaten samen met een groep vrijwilligers in de Kolenkit om te vragen hoe bewoners hun buurt ervaren. Ook stedelijk PvdA-lijsttrekker Pieter Hilhorst en PvdA-kamerlid Mei Li Vos waren hierbij aanwezig.

Ombudsteam

PvdA Amsterdam West biedt elke donderdagavond een luisterend oor voor vragen en problemen. Het Ombudsteam is er van 19.00 tot 21.00 uur aan het Mercatorplein, gedurende de hele week is de telefoon en mailbox van de groep vrijwilligers te gebruiken. Meer informatie op www.amsterdamwest.pvda.nl.

Kandidatenlijst

1. Jeroen van Berkel