Door Joris Verrips op 5 augustus 2014

Leuker en goedkoper?

Tijd en Taak, het tijdschrift van de Banning Vereniging, viel onlangs op de mat. Het was weer zeer de moeite waard met interviews, boekbesprekingen en een verslag van een publieksbijeenkomst. Ik las op elke bladzijde wel iets waarover je van mening kunt verschillen.

Vast zijn er in Amsterdam West leden die dat eigenlijk wel logisch vinden, onze toekomst als open ervaren. Met die mensen zou ik graag eens een posterbijeenkomst organiseren, dat iedereen een stelling meeneemt en dat we daar dan gewoon bij een kopje thee de voors en tegens van bespreken. Niet omdat het allemaal voor altijd waar zou zijn, maar om die voors en tegens goed te begrijpen.

‘Laten we het leven leuker en goedkoper maken’ bijvoorbeeld, iedereen snapt dat we dan ophouden moeten met altijd maar geld bijdrukken en daar zijn we met zijn allen nu juist zo goed in. Maar… dat het ook iets goeds heeft, gewoon goedkoop, óók de overheid, kan iedereen meedoen.

Onze voorzitter Herman heeft er ook wel oren naar, al heeft ie wat andere ideeen. Schrijf hem dus maar, wie weet hoor je er nog van! Mail:[email protected]