26 januari 2014

Minister Jet Bussemaker in gesprek met bewoners West

Minister Jet Bussemaker van Onderwijs, die woont in Amsterdam West, is zaterdag samen met Pieter Hilhorst en Jeroen van Berkel, haar eigen buurt ingetrokken. Zij sprak met bewoners en ondernemers in haar eigen buurt. Bewoners en ondernemers zijn trots op de ontwikkelingen in de buurt, maar zij vragen de PvdA wel om nog meer aandacht te besteden aan de veiligheid en het zwerfvuil, de komende jaren. Jeroen van Berkel heeft dit beloofd.

Eerder op de middag gingen we met veel kandidaten en vrijwilligers van PvdA Amsterdam West in de omgeving van het Balboaplein in gesprek met bewoners over hun buurt. Veel mensen vertelden ons dat ze enthousiast over hun huis en leefomgeving zijn. Door de komst van nieuwe winkels en evenementen die worden georganiseerd is de sfeer een stuk verbeterd. De aanpak van zwerfafval is een aandachtspunt volgens de bewoners en er zijn zorgen over de economie en (jeugd)werkloosheid.

In het PvdA-pand aan het Mercatorplein (Hoofdweg 300) werd deze zaterdagdag afgesloten met een 2014-borrel, waar ook gasten uit de buurt en andere politieke partijen waren uitgenodigd. Stadsdeelvoorzitter Martien Kuitenbrouwer en fractievoorzitter Erik de Groot blikten terug op bereikte resultaten in de afgelopen jaren – waarin samenwerken aan veiligheid en investeren in buurten centraal stonden.

Jeroen van Berkel vertelde in zijn toespraak over zijn ambities met de bestuurscommissie in het stadsdeel van West: direct op problemen af, de tweedeling in de samenleving tegengaan en trots op de levendigheid en de mooie, diverse buurten.

Het PvdA-pand wordt gebruikt als uitvalsbasis voor vrijwilligers, de stadsdeelfractie en staat open voor buurtbewoners met vragen, opmerkingen of zin in een praatje. Op donderdagavond van 19.00 tot 21.00 uur is het Ombudsteam Amsterdam West aanwezig.