PvdA West Algemene ledenvergadering + avond over aardgasvrij Amsterdam op 19 november

26 oktober 2020

Het zijn vreemde tijden. Opnieuw zijn er ingrijpende maatregelen afgekondigd en wordt ons verzocht niet meer in groepen bij elkaar te komen. Dat houdt onder andere in dat we geen ‘fysieke’ bijeenkomsten houden. Jammer.

Ondanks dat we niet meer fysiek mogen afspreken willen wij toch doorgaan met organiseren van bijeenkomsten. Online wel te verstaan. Want ook op een digitale manier kunnen we interessante ontmoetingen hebben met elkaar.

We willen de bijeenkomst graag laten plaatsvinden op 19 november. Onderwerp is het aardgasvrij maken van Amsterdam in combinatie met een algemene ledenvergadering.

Om 19:30 willen we beginnen met enkele agendapunten met betrekking tot de vereniging. Zo willen we onze concept begroting en werkplan voor 2021 presenteren. Ook hebben we drie bestuursleden die we aan de leden willen voordragen, om toegelaten te worden tot ons afdelingsbestuur: Marene Elgershuizen, Ditte Hofmeester en Victor Bouman.

Rond 20:00 uur denken we de agendapunten afgerond te hebben, en willen we verder gaan met onze thema avond. De gemeente Amsterdam heeft namelijk een grote ambitie: men wil dat al in 2030 de gehele stad van het gas af is.

Dat is een forse opgave. Op 19 november willen we jullie informeren over hoe ver de gemeente is met haar plannen in deze. En: is het betaalbaar? Voor de gemeente, maar vooral: is het betaalbaar voor de inwoners? Daarnaast: gaan we mensen dwingen om mee te doen? Of gebeurt dit op vrijwillige basis?

Allemaal interessante (politieke) vraagstukken, waar we op de 19e november met jullie willen doorpraten.

Dat doen we met Eef Meijerman, die zich professioneel bezig houdt met dit vraagstuk. En met Anne Ancuta, scheikundestudent, en zeer geïnteresseerd in duurzaamheid. Eef verzorgt de inleiding, gevolgd door (kritisch) commentaar van Anne. Vervolgens is er ruimte voor allerlei vragen. En uiteraard voor discussie over dit veelomvattende onderwerp. Want we krijgen er allemaal mee te maken.

Samengevat:

Bijeenkomst op 19 november 19:30 uur (online);

Eerst de agendapunten van de algemene ledenvergadering

Vervolgens Amsterdam aardgasvrij, met Eef Meijerman en Anne Ancuta

We willen de bijeenkomst laten plaatsvinden in de Samen Online omgeving binnen MijnPvdA. Je kunt je met het emailadres waar je je PvdA mail op ontvangt, aanmelden bij MijnPvdA. Twee weken voor de bijeenkomst sturen we nog een instructie voor het volgen van de bijeenkomst.

Tot de 19e!