Door op 25 februari 2014

Goed nieuws voor bewoners rond A10: Snelheid terug naar 80 km/h

We zijn ontzettend blij dat de maximumsnelheid op de A10 West weer teruggaat naar 80 km/h. Dat is goed voor de vele bewoners die bijna op deze A10 Wonen. Want bij 80 km/h wordt er veel minder fijnstof uitgestoten dan bij 100 km/h.

Samen met PvdA Amsterdam, GroenLinks en Milieudefensie hebben we ons vanuit West de afgelopen jaren zowel in Amsterdam als in Den Haag ons hard gemaakt voor een verlaging van de snel op de ring A10 West. We hebben samen met bewoners lakens opgehangen en die aangeboden aan de Tweede Kamercommissie. We hebben er op aangedrongen dat het college bezwaar zou maken tegen de snelheidsverhoging en we hebben de acties van milieudefensie actief ondersteund.

Vandaag is het zover, na bestuurlijke druk, na acties en na vele metingen van de luchtkwaliteit, gaat de snelheid terug naar 80 km/h. Net als PvdA Amsterdam is de PvdA Amsterdam West trots dat ze hieraan heeft kunnen bijdragen en complimenteren wij minister Schultz voor dit wijze besluit, voor de gezondheid voor onze bewoners.