Verslag Algemene Ledenvergadering 22 september

25 september 2022

Afgelopen 22 september hadden we weer een Algemene Ledenvergadering (alv). Er stonden een boel punten op de agenda, waarvan hier het verslag te lezen is.

We begonnen de alv met enkele mededelingen. Zo is onze verenigingsgenoot in West, Mathieu Steijn, actief bij het project West Begroot. Hij wil graag mensen ondersteunen met het online uitbrengen van hun stem op één van de mooie projecten welke aangesloten zijn bij West Begroot. Hiervoor zoekt Mathieu vrijwilligers die kunnen helpen. Heb jij interesse? Neem dan via [email protected] contact met ons op.

Vanuit het bestuur kwam er nog een inhoudelijke mededeling. Stijn Ettes stopt na ruim 3 jaar trouwe dienst binnenkort als bestuurslid. Maar gelukkig zijn er nieuwe PvdA’ers gevonden om het bestuur weer aan te vullen. Aicha Lagha, Kilian Roithmaier en Wim van Boxtel zijn toegetreden tot het bestuur in West. Welkom! Binnenkort zullen zij zich op de website voorstellen.

Namens onze fractie in het stadsdeel had Koen van der Gaast een mededeling op de alv. De fractie is namelijk op zoek naar een fractie ondersteuner en een fractie vertegenwoordiger. Wil je hier meer over weten, kijk dan op deze pagina van onze website.

Een ander agendapunt was het proces voor het benoemen van de dagelijks bestuurder. Voor dit gesprek sloot de voorzitter van PvdA stedelijk aan, Toon Geenen. Met de aanwezigen in de zaal hebben we ons licht laten schijnen op eventuele verbeteringen voor de selectieprocedure voor de dagelijks bestuurders in de stadsdelen. Het voorstel om iemand uit het bestuur en iemand uit de fractie te betrekken bij de sollicitatieprocedure kreeg veel bijval. Toon wees erop dat een onafhankelijke commissie het sollicitatieproces momenteel onder de loep neemt. De uitkomsten daarvan kunnen we binnenkort verwachten.

Het volgende agendapunt van de vergadering was een verkenning van de mogelijkheden om eventueel in het stadsdeel samen op te trekken met GroenLinks. Wim van Boxtel gaf een korte introductie over de mogelijkheid om als verenigingen samen te werken, bijvoorbeeld met gezamenlijke inhoudelijke activiteiten. Vanuit de zaal werd er met goedkeuren op gereageerd.

We sloten de avond af met een gezellige borrel in de foyer van Maqam. Het was goed elkaar weer te zien en bij te kunnen praten met eenieder. Het voelde als een onofficiële afsluiting van de zomer en het begin van een nieuw, ongetwijfeld interessant, politiekseizoen. Tot snel!