Verslag Bijeenkomst met Carolien de Heer in de Kolenkit

2 oktober 2021

Afgelopen 30 september organiseerden we als PvdA Amsterdam West een nieuwe fysieke bijeenkomst. Onze Dagelijks Bestuurder in West, Carolien de Heer, zit bijna een jaar in haar functie en dat leek ons een mooie gelegenheid om haar uit te nodigen voor een avondje met onze leden. Als Dagelijks Bestuurder is Carolien onder andere verantwoordelijk voor de integrale aanpak van de Kolenkitbuurt. Mede door het harde werk van Carolien staan er een boel positieve veranderingen voor de buurt op de agenda. Waar anders dan in de Kolenkitbuurt zelf kan er het beste over de plannen gesproken worden? Zodoende streken we neer in de Kolenkitkas, te vinden tussen de nieuwe appartementen van Rhapsody. De kas is een veel gebruikte ontmoetingsplaats voor de buurtbewoners, voor bijvoorbeeld verjaardagen en barbecues. Uiteraard kunnen zelf verbouwde groenten niet ontbreken in een kas.

Carolien nam ons die avond mee in haar werkzaamheden als Dagelijks Bestuurder in West. En wat zij graag zou verbeteren voor de buurt. We hebben het gehad over de renovaties, dan wel het slopen van veel bestaande woningen. Maar ook over de manier hoe je de buurtbewoners die het net iets minder hebben het beste kan helpen. Als actiepunt werd er aan de afdeling meegegeven om na te denken hoe we actiever in de buurt kunnen zijn.

Ook had Carolien een quiz voor ons in petto over de Kolenkitbuurt! (Wist je dat er meer dan 5000 woningen te vinden zijn in de gehele Kolenkitbuurt?)

De avond werd afgesloten met een drankje bij Podium Mozaïek in West.

We kijken terug op een gezellige, informatieve bijeenkomst.