Zomeractiviteit PvdA West: schatten van de volkshuisvesting en Bar Hout

17 juni 2022

Benieuwd hoe verschillende architecten over de ideale bouw voor de arbeider dachten? Sluit dan zaterdag 2 juli bij ons aan voor onze zomerbijeenkomst!

We gaan de schatten van de volkshuisvesting ontdekken. We beginnen onze dag in museum Het Schip. In het museum komen we onder andere van alles te weten over de architectuurstijl van de Amsterdamse School. Na ons bezoek aan het museum gaan we onze opgedane kennis in de praktijk toepassen. We gaan namelijk met een gids op wandeltour door de Spaarndammerbuurt. De rondleiding leidt langs verscheidene woningcomplexen gebouwd volgens verschillende idealen. Van de Amsterdamse School tot bijvoorbeeld de hofbouw aan het Zaanhof.

Borrel voor alle ledenNa de wandeling zullen we rond 16:00 uur een borrel houden bij Bar Hout, Revaleiland 1, op loopafstand van het museum. Bij de borrel zijn leden die niet hebben deelgenomen aan het middagprogramma natuurlijk ook van harte welkom. Kom dus gerust gezellig langs! Naar verluidt zullen ook onze scheidend stadsdeelbestuurder Carolien de Heer en oud-stadsdeelcommissielid Frank van der Wende aanwezig zijn, evenals onze nieuwe stadsdeelbestuurder Ester Fabriek. Een ideale gelegenheid om haar weer welkom te heten bij onze afdeling!

Meld je aan!In verband met het reserveren van de plekken bij het museum en de wandeling horen we het graag wie er deelnemen. Je kunt je aanmelden via deze link. We verzoeken jullie graag 13:45 aanwezig te zijn bij Het Schip, Oostzaanstraat 45. Rond 14:45 zullen wij beginnen aan de wandeling, die ongeveer drie kwartier zal duren. Helaas zijn niet alle woningen toegankelijk voor mensen die slecht ter been zijn, in verband met trappen. Het museum is wel toegankelijk voor iedereen. Voor de borrel hoef je je dus niet aan te melden.

Hopelijk zien we je op 2 juli, bij Het Schip of bij de borrel!